ÁSZF
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák a Szente Berecz Edina ev. (székhely: 2612 Kosd, Szabadság utca 6, adószám: 48360979-1-33), mint szolgáltató (továbbiakban “Szolgáltató”) által üzemeltetett www.holidayshop.hu webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vedd igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetértesz, és kötelező érvényűnek tekinted magadra nézve. Jelen szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal. Jelen ÁSZF az oldal alján található "nyomtató" ikon segítségével egyszerűen kinyomtatható.
A szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Szente Berecz Edina ev.
A szolgáltató székhelye: 2612 Kosd, Szabadság utca 6
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: rendeles@holidayshop.hu
A szolgáltató nyilvántartási száma: 58679319
A szolgáltató adószáma: 48360979-1-33
A szolgáltató telefonszáma: +36 70 624 2914
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve: ShopRenter.hu Kft.
A tárhely-szolgáltató címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304.
A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@shoprenter.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala: www.shoprenter.hu
1. Alapvető rendelkezések:
1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
1.2. Jelen szerződés 2019. július 31-től határozatlan időtartamra lép hatályba, és a hatályba lépés napján, valamint az azt követően létre jött adásvételi ügyletekre alkalmazható. A Szolgáltatót megilleti az ÁSZF egyoldalú módosításának joga. Erről köteles, az új ÁSZF hatályba lépését 8 nappal megelőzően partnereit és vásárlóit értesíteni.
1.3. A www.holidayshop.hu weboldalon található tartalom a Szerzői jogról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján a webáruház tulajdonosának szerzői jogi oltalom alá eső alkotásai, amelyekkel kapcsolatos felhasználási jogokkal kizárólag Szente Berecz Edina rendelkezik. A tartalom bármilyen hasznosítására (pl. másolás, más weboldalon vagy webáruházban, szórólapon, stb. történő megjelenítés, akár átfogalmazva is) – Szente Berecz Edinával történt, ettől eltérő, előzetes, írásban történt megállapodást kivéve – 100.000 Ft+ÁFA / nap felhasználási díj ellenében van lehetőség. A felhasználás tényét és formáját aSzente Berecz Edina -tól írásban kell kérelmezni, melyet ugyanakkor a Szolgáltatónak nem kötelezettsége engedélyezni. Szente Berecz Edina a felhasználási díjról számlát állít ki a felhasználó részére, és a fizetési kötelezettség fennáll abban az esetben is, ha a felhasználás kérelmezése és/vagy engedélyezése nem történt meg.Szente Berecz Edina a szellemi alkotásainak szerzői jogi védelmét szükség esetén jogi úton érvényesíti.
2. Adatkezelési szabályok
Erre vonatkozóan teljeskörű tájékoztatást az Adatkezelési tájékoztatónkban adunk.
Röviden összefoglalva: A vásárló által megadott adatokat Szente Berecz Edina kizárólag a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása, illetve hírlevél küldése céljából tárolja. Ezeket az adatokat harmadik fél részére nem adjuk át, kivéve, ha az a szerződés teljesítése érdekében alvállalkozónkként működik közre (őket részletesen az Adatkezelési tájékoztatónkban részletezzük), akik a Szente Berecz Edina-tól kapott adatokat semmilyen formában nem jogosultak felhasználni, tárolni, illetve harmadik fél részére továbbadni. Az adatok kezelésekor a Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII törvénynek megfelelően járunk el. Ha a vásárló adatait módosítani szeretné, akkor azt a rendszerbe történő belépést követően bármikor megteheti. Ha a megadott adatokat, hírlevél feliratkozást, regisztrációt törölni szeretné a vásárló, ezt webáruházunk felé írásban tett nyilatkozattal bármikor megteheti, az adatok törlésére haladéktalanul, de maximum a kérés beérkezésétől számított 5 munkanapon belül sor kerül. Hírlevelünkről való leiratkozásra minden egyes hírlevél végén is lehetőséget adunk.
Jogorvoslatért a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhatnak vásárlóink (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c).
Aki a webáruházunkba regisztrálja magát, az adatvédelmi nyilatkozatunkat elfogadottnak tekinti, azzal egyetért.
Az e-mail cím vásárlói elégedettség-felmérés céljából, közvetlen üzletszerzési céllal is kezelésre kerül, mely ellen elérhetőségeinken tiltakozhat. E-mail címét az Árukereső (Online Comparison Shopping Kft. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.) a kérdőíves felmérés céljából adatfeldolgozóként tárolja.
A vásárlók e-mail címének tárolására az Árukereső (Online Comparison Shopping Kft. (1074 Budapest, Rákóczi út 70-72., Adószám: 24868291-2-42, Cégjegyzékszám: 01-09-186759) adatfeldolgozó megbízással rendelkezik a Megbízható Bolt Programhoz kapcsolódó vásárlói elégedettség-felmérés céljából. Az itt történő vásárlások után a vásárló e-mail címe az Árukereső részére továbbításra kerül. Az adattovábbítás célja: vásárlói visszajelzés igénylése és megjelenítése. Az adatfeldolgozásra így továbbított átadott e-mail címet, mint személyes adatot utasításunkra az Online Comparison Shopping Kft. kezeli, megfelelő írásbeli szerződés és adatvédelmi feltételek mellett.
3. Megvásárolható termékek köre
Webáruházunkban utazáshoz és kikapcsolódáshoz szükséges termékek vásárolhatóak meg, többek között bőröndök, táskák, tárcák, utazási kiegészítők, esernyők, játékok, ajándékok, szórakoztató elektronikai eszközök. A megjelenített termékek csak webáruházunkon keresztül vásárolhatóak meg, bolti kiskereskedelmi értékesítést nem végzünk, ugyanakkor lehetőség van a webáruházban megrendelt termékek személyes átvételére.
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyek a webáruházban a termékek mellett találhatók. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t és a csomagolási költséget tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség és a szállítás egyéb feltételei a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint weboldalunkon külön menüpontban megtalálható. A honlapon előforduló apróbb pontatlanságokért, rendszerhibákért felelősséget nem tudunk vállalni, de ennek megelőzése érdekében weboldalunkat folyamatosan ellenőrizzük. Igyekszünk a lehető legpontosabban dolgozni, azonban emberi hibák előfordulhatnak. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vásárlót az új adatokról, aki ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
3.1. A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
3.2. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akció időtartamáról.
4. A rendelés menete
Oldalunkon lehetőség van választani, illetve rendelni az áruházunk termékei közül. A kiválasztott termékre kattintva megtekinthető annak bővebb ismertetője, illetve további képek, és vásárlói vélemények is. Ha megtetszik egy termék, akkor a „Kosár” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba lehet tenni. Az oldal tetején, középen, a Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálható a vásárlás során kosárba helyezett termékek, valamint a számla végösszege és a szállítási költség. Itt leellenőrizhető a rendelés helyessége, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyek igény szerint módosíthatók, javíthatók is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. Minimum rendelési érték webáruházunkban: 2000 Ft
4.1. A rendelés elküldése
Ha megfelelő a kosárban elhelyezett termékek mennyisége, a vásárló leellenőrizte a végösszeget, és úgy dönt, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor a "Pénztár" gombra kell kattintani. Ezután lehetőség van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül szeretne vásárolni. Ha az ügyfél korábban már vásárolt áruházunkban, úgy a korábbi regisztráció során megadott e-mail címet és jelszót kell beírni. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni (ami később kedvezmények igénybevételéhez jól jöhet), akkor meg kell adni a vásárláshoz szükséges adataidat, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkezni. Regisztráció nélküli vásárlás esetén elég az elérhetőségeit (e-mail cím, telefon szám), számlázási és szállítási címet megadni. A következő lépésben ki kell választani a szállítási módot (személyes átvétel, házhozszállítás, csomagponti vagy csomagautomatás átvétel), valamint fizetési módot (utánvét, banki átutalás, banki befizetés, készpénzes fizetés, azonnali bankkártyás fizetés). Ha a vásárló egyetért a megrendelés tartalmával, akkor az elküldéséhez a „Megrendelés” gombra kell kattintani.
4.2. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetőség.
4.3. A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.
4.5. Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a vásárló a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Az első visszaigazoló e-mail nem minősül a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett ajánlat elfogadásának, és e visszaigazolással érvényes szerződés nem jön létre a Szolgáltató és Ügyfél között. A Szolgáltató az Ügyfél megrendelését (ajánlatát) külön elfogadó e-mail útján fogadja el, melyben az Ügyfelet tájékoztatja egyebek mellett a szerződés létrejöttéről, illetve a várható szállítás idejéről. Érvényes szerződés a felek között ekkor jön létre. Ha a megrendelt termék nem elérhető, tájékoztatjuk az Ügyfelet, hogy mikorra várható, illetve helyettesítő terméket ajánlunk fel.
5. Fizetési lehetőségek, szállítási módok
Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, online bankkártyás és utánvéttel történő fizetésre. Utóbbi esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének, valamint ilyenkor úgynevezett utánvét kezelési költség fizetendő. Amennyiben fizetési módként a banki átutalást választja, kérjük, az utalást csak akkor indítsa el, ha visszaigazoltuk, hogy az összes megrendelt termék szállítható. (Ez a visszaigazolás nem azonos a megrendeléskor automatikusan generált, a rendelés rögzítését visszaigazoló levéllel.)
A küldemények kézbesítése házhozszállítással, GLS csomagponti vagy GLS csomagautomatás kézbesítéssel keresztül kérhető. A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetőség van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.
Szállítási idő: a termékek elérhetőségétől függően 1-4 munkanap, az ettől eltérő szállítási időt megrendelést követően a lehető leghamarabb jelezzük a vásárlónak.
GLS házhozszállítás futárszolgálattal maximum 15 kg-os csomag súly esetén: 2180 Ft,
GLS házhozszállítás futárszolgálattal 15-40kg közötti csomag súly esetén: 3500 Ft,
GLS házhozszállítás futárszolgálattal a 25.000 Ft-ot elérő, és 15 kg-nál kevesebb súlyú rendelés esetén ingyenes.
Utánvét költsége +400 Ft a 49.990 Ft-ot meg nem haladó rendelések fizethetőek utánvéttel, felette értéktől függően egyedi utánvételi díjjal lehetséges ezzel a fizetési móddal rendezni a rendelést.
GLS csomagponti vagy csomagautomatás kézbesítéssel:
2.000-19.999 Ft között 1480 Ft
25.000 Ft felett ingyenes
(utánvét költsége + 400 Ft, a 49.990 Ft-ot meg nem haladó rendelések fizethetőek utánvéttel, felette értéktől függően egyedi utánvételi díjjal lehetséges ezzel a fizetési móddal rendezni a rendelést.)
25.000 Ft-ot elérő megrendeléseket ingyen szállítjuk.
5.1. A szolgáltató webáruház köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a szolgáltatóhoz, illetve az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak.
Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, a Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
Termék csere díja (amennyiben a vásárló kéri a cserét): GLS futárszolgálattal: 3999 Ft/csomag.
5.2 A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
5.3. Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek. Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé. Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Vevőszolgálat" vagy "Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására. A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor (rendeles@holidayshop.hu).
5.4. Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
6. Elállás joga
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglaltak alapján a Fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül, írásban, elektronikus úton elállni a szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha a Vásárló elállási jogával élni kíván, akkor elegendő 14 napon belül az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű, saját megfogalmazású, vagy az alábbi minta alapján készült a nyilatkozatát köteles eljuttatni elektronikus levélben, az alábbi elérhetőségre:
E-mail cím: rendeles@holidayshop.hu
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta:
„Címzett: Szente Berecz Edina
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
A rendelés száma:
A termék megnevezése és darabszáma:
A vásárlás időpontja:
Az átvétel időpontja:
A Vásárló neve:
A Vásárló címe:
A Vásárló aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Dátum”
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az általa teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag őt semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta kétséget kizáróan, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A Fogyasztó köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli, utánvétellel visszaküldött csomagokat cégünk nem vesz át.
Visszaküldési cím: Szente Berecz Edina 2612 Kosd, Szabadság utca 6., melytől bizonyos esetekben, a Vásárlóval előre egyeztetetten eltérhetünk.
Kizárólag használatba nem vett, sérülésmentes, eredeti címkékkel ellátott termékre vállalunk teljes pénzvisszafizetést, ellenkező esetben értékcsökkenést számolunk fel.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Cégünk azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan állapotban, akkor a Fogyasztó kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk. Tartalomhiány miatti reklamációt a csomag átvételét követő 24 órán belül, sérülten érkezett csomag miatt 3 munkanapon belül (jegyzőkönyvvel igazolva), fogadunk el (e-mailben vagy telefonon bejelentve).
A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben foglalt esetekben (pl. olyan termék értékesítése esetében, amely az Ügyfél személyéhez kötött, illetve amelyet az Ügyfél utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza, valamint hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást az Ügyfél felbontotta). Az elállási jog nem vonatkozik vásárlási utalványokra, ajándékutalványokra sem.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben meghatározott elállási jog csak a fogyasztókat illeti meg, cégeket nem. A Ptk. 8:1. § 3. pontja szerint fogyasztó nem más, mint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Azaz jogi személyeket, cégeket nem illet meg az elállási jog, így ha a számla nem természetes személy, hanem cég részére lett kiállítva, nem élhet a megrendelő az elállási joggal.
A fogyasztónak van lehetősége a szolgáltatás teljesítése előtt felmondási jogával élni, azaz ha nem kívánja átvenni a terméket (kiszállítás útján vagy személyes átvétellel), írásban tett nyilatkozattal elállhat az átvételtől költségmentesen. A termék nyilatkozat nélküli nem átvétele nem jelenti a felmondási jog gyakorlását, ehhez írásban vagy telefonon tett nyilatkozat szükséges, ellenkező esetben a fizetési kötelezettség továbbra is fennáll.
7. Garancia, szavatosság, jótállás
7.1. Termékeinkre 30 napos pénzvisszafizetési garanciát vállalunk!
Ez azt jelenti, hogy ha a Vásárlónk meggondolta magát, és mégsem szeretné használatba venni a terméket, vagy más, mint amit elképzelt, 30 napon belül visszaküldheti vagy visszahozhatja, és mi visszafizetjük a termék árát.
A termék visszaküldésének költségei azonban a vásárlót terhelik, és csak nem használt állapotú, sérülésmentes, bontatlan csomagolású, eredeti címkékkel ellátott terméket veszünk vissza, eredeti számlával együtt. Utánvétellel visszaküldött csomagokat nem tudunk átvenni. Kérjük a vásárlókat, mielőtt visszaküldik vagy visszahozzák a terméket, értesítsenek bennünket telefonon vagy e-mailben.
A pénzvisszafizetési garancia nem érvényesíthető vásárlási utalványokra, valamint felbontott csomagolású DVD-kre. Akciós csomagok (pl. 3-at fizetsz, egyet ingyen vihetsz, vagy csomagon kívül nem kapható termék) esetén csak a teljes csomagra tudjuk érvényesíteni a 30 napos pénzvisszafizetési garanciát.
7.2. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?
A Vásárló - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét?
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt) követő 1 éven belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Vásárló kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő 1 év elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A Vásárló a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató, a Superholidayshop kft nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
7.3. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló - választása szerint - az 7.2. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg a Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőn belül érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk a Vásárló figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Milyen formában kell jelezze a Vásárló a szavatossági igényét?
Mindenképpen, kérjük, írásban jelezze részünkre e-mailen vagy postai levélben. A szavatosságot csak az eredeti számla bemutatása esetén tudjuk érvényesíteni.
Szavatossági felelősségünk megszűnik a termék nem rendeltetésszerű használata (pl. túlterhelés, hanyag tárolás), átalakítása, erőszakos nyitása, gondatlan kezelése esetén. Nem garanciális meghibásodásnak minősül továbbá, ha a terméket külső hő-, vegyi, vagy túlzott fizikai hatás érte.
A szavatosság nem terjed ki a természetes elhasználódásra, valamint a vásárlás után keletkezett sérülésekre (pl. reptéri töréskár).
Ha a repülőtéren rongálódott meg a bőrönd, akkor még a tranzitból való kilépés előtt fel kell keresni a „Baggage Reclaim” vagy „Baggage Lost and Found” pultot, és jegyzőkönyvet kell felvetetni a keletkezett kárról (Property Irregularity Report). Ennek birtokában lehet majd hazaérkezés után kártérítést kérni a légitársaságtól, vagy hazai bázissal nem rendelkező (pl. charter légitársaságok) esetén a charterjáratot üzemeltető utazási irodától. Fontos, hogy ehhez meg kell őrizni a beszállókártyát és a poggyász feladásakor a beszállókártyára vagy útlevélre ragasztott csomagcímkét is! Érdemes megőrizni a bőröndöd vásárlásakor kapott számláját is, hogy igazolni lehessen annak tényleges árát.
7.4 Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Vásárló részére történő átadásának a napja, vagy, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt a Vásárló kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok az 7.2. és a 7.3. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8. Tulajdonjogi kikötések
A megrendelt és kiszállított termék(ek) a vételár teljes kifizetéséig a Superholidayshop Kft. tulajdonában marad(nak). Hibás utánvétkezelés esetén a vásárló köteles az átvett csomag ellenértékét utólag is kifizetni, vagy a csomagot visszaküldeni.
9. Panaszkezelés
A fogyasztó a termékekkel vagy a nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszát az alábbi elérhetőségeken nyújthatja be:
Szente Berecz Edina
Postán: 2612 Kosd , Szabadság utca 6
E-mailben: rendeles@holidayshop.hu
Telefonon: +36 70 624 2914
A szóbeli panaszt a lehetőségekhez mérten és ha a panasz jellege megengedi, azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek másolati példányát
• személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadjuk,
• telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldjük, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan járunk el.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt egyedi azonosítószámmal látjuk el, melyet az ügyféllel is közlünk.
Az írásban benyújtott panaszokat a Superholidayshop Kft. kivizsgálja és 30 napon belül érdemben megválaszolja.
A szerződő felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy igényeiket, vitás kérdéseiket békés úton, megegyezéssel rendezik. A felek jogviszonyára a magyar jog irányadó, jogvita esetén a magyar állam bíróságai az illetékesek.
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
A Fogyasztó és a Szente Berecz Edina közötti vitás ügyek bíróságon kívüli rendezéséhez az alábbi békéltető testülethez fordulhat (Lásd: Fgytv.):
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Baranya Megyei Békéltető Testület Békés Megyei Békéltető Testület Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Budapesti Békéltető Testület 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Csongrád Megyei Békéltető Testület Fejér Megyei Békéltető Testület Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Heves Megyei Békéltető Testület
|
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Nógrád Megyei Békéltető Testület Pest Megyei Békéltető Testület Somogy Megyei Békéltető Testület 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Tolna Megyei Békéltető Testület Vas Megyei Békéltető Testület Veszprém Megyei Békéltető Testület Zala Megyei Békéltető Testület
|
Valamint a Fogyasztó és a Szente Berecz Edina közötti vitás ügyek bíróságon kívüli, online rendezéséhez rendelkezésre áll az Európai Bizottság által működtetett európai online vitarendezési (ODR) platform is: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU